GG Werkmagazine
 
 
 
Meer rendement met een combinatie van offline en online marketing

Niemand twijfelt aan het belang van online marketing om een bedrijf succesvol te maken. Een goed functionerende website, die bovendien goed gevonden wordt met diverse zoekmachines, heeft een aantoonbaar positief effect op het rendement van een onderneming. Met minder inspanningen dan persoonlijke acquisitie wordt een veel grotere doelgroep bereikt. Zeker als een onderneming niet uitsluitend lokaal werkt, is online aanwezig zijn cruciaal.

Alleen online marketing?
Wie uitsluitend gebruik maakt van online marketingactiviteiten, laat kansen liggen. Zijn aanbod zal moeten concurreren met diverse aanbieders die alle tegelijkertijd om de aandacht van potentiële consumenten vragen. Met advertenties via websites, AdWords-campagnes, social media en mailingcampagnes via e-mail is veel succes te behalen en rendement te realiseren, maar een ondernemer zou zich moeten realiseren dat zijn boodschap per definitie vluchtig is en de kans loopt weg te vallen in het enorm toegenomen aanbod van anderen.

Doe een beroep op meer zintuigen
Online marketingactiviteiten werken per definitie puur visueel. Wil een onderneming een meer blijvende indruk maken, liefst ook buiten de tijden dat afnemers online zijn, dan is een
combinatie met offline marketingactiviteiten een succesvolle strategie. Mensen nemen ook informatie in zich op door te ruiken, voelen, horen en proeven. Het is vaak de informatie die door meerdere zintuigen tegelijk wordt opgenomen, die het langst blijft hangen. De ondernemer die hiervan gebruik maakt, heeft een grotere kans op de short list van zijn beoogde klanten te komen.

Een aantal simpele voorbeelden
Als u ervoor zorgt dat bij een online bestelling uw product wordt geleverd met een pakbon waarop een kortingscode staat, die online kan worden ingevoerd, is er een grotere kans dat u een herhalingsaankoop realiseert. Als u een offerte verstuurt in een bedrukt mapje, laat u zien dat u aandacht aan uw boodschap geeft. De geur en het gevoel van nieuw drukwerk maakt een blijvende indruk. Een visitekaartje dat na werktijd als boekenlegger wordt gebruikt, herinnert uw klant aan u, juist op het moment dat niets anders zijn aandacht wegneemt. Mooie en
met zorg samengestelde flyers worden gelezen en herlezen.

Gebruik de combinatie offline en online op creatieve manier
Een webwinkel in exotische ingrediënten brengt een kookboek uit, waarvoor een klant online kan sparen of gewoon aanschaffen. De naam van de webwinkel is zichtbaar tijdens het koken. Een restaurant dat kinderen een tekening laat maken en dit geplastificeerd meegeeft als placemat, uiteraard met logo, blijft bij de klant in gedachten, op een positieve manier. Gebruik uw creativiteit, het zal u extra rendement opleveren.






 

 
 
Startpagina's helpen u goed op weg bij het zoeken op specifieke onderwerpen.
Hieronder een aantal goede werkgerelateerde:
Burnout
Competentie
Conflicthantering
Integriteit
Management
Onderhandelen
Organisatie
Stress
Werkdruk
 
Informatie over opleiden vindt u hier:
Coaching
Intervisie
Supervisie
Teamcoaching
 
Voor de persoonlijke ontwikkeling zijn deze startpagina's interessant:
Assertiviteit
Leiderschap
Motivatie
Zelfvertrouwen
 
 

Boeken

Management
Personeelsbeleid
Organisatiekunde
Leiderschap
Pers. Effectiviteit
Marketing
Economie
 
 
 
 

Disclaimer    Webmaster